Hvem er vi?

Sekretariat

I Plantefondens sekretariat varetages den daglige administration for at understøtte fondens bidrag til den grønne udvikling i plantefødevaresektoren.

Plantefondens sekretariat

I Plantefondens sekretariat varetager medarbejderne den daglige administration, der skal til, for at understøtte fondens bidrag til den grønne udvikling i plantefødevaresektoren.

Sekretariatet understøtter bestyrelsens arbejde med udarbejdelse af strategi, handlingsplaner og årsberetninger, løbende sagshåndtering og kontakt til samarbejdspartnere.

Herudover understøtter sekretariatet kommunikation fra fonden, herunder nyheder, hjemmeside og informationsmøder m.m., og bidrager til udarbejdelse af ansøgningsmateriale og vejledninger, sagsbehandling af ansøgninger samt forberedelse heraf til bestyrelsens bevillingsmøder.

Sekretariatet er delt på to lokationer med faglige sagsbehandlere og udbetalingsteamet placeret i Landbrugs- og Fiskeristyrelsens afdeling i Augustenborg, mens sekretariatsledelsen og de medarbejdere, som varetager bestyrelsesbetjening, kommunikation mv. sidder i Landbrugs- og Fiskeristyrelsens afdeling i København.

Sekretariatet ledes af en kontorchef i Landbrugs- og Fiskeristyrelsen.

For kontakt til sekretariatet se oplysninger her