Uvenner 2.0 – Fra Feed til Foodtruck

2025

Projektet vil bygge videre på et tidligere Plantefondens projektet (Uvenner 1.0), og har igen fokus på underholdende oplysning, at øge interessen og efterspørgslen på primært-producerede plantefødevarer blandt unge mænd uden for storbyerne.

Ved at fastholde den humoristiske tone, forventer projektet at kunne hjælpe målgruppen med at ændre adfærd gennem et univers som både foregår fysisk og online, og dermed normalisere og ændre holdningen til at spise flere planter.

Abonnér

Tilmeld dig vores nyhedsbrev, og få de seneste nyheder tilsendt direkte i din indbakke

Tilmeld nyhedsbrev

Fakta om projektet

Projekttitel

Uvenner 2.0 – Fra Feed til Foodtruck

Projektdeltagere

Tænketanken Frej, Dummy Entertainment

Projektperiode

Januar 2026 til januar 2027

Bevilget beløb

3.864.082 kroner

Indsatsområde

Projektet vil øge danskernes private forbrug af plantefødevarer