Nu’ det tid til Tempeh i Detail (NuTiD)

2024

Projektets primære formål er at udbrede tilgængeligheden og anvendelsen af økologisk nordisk tempeh blandt private forbrugere, ved udviklingen af særligt målrettede produkter og kommunikation.

Det vil resultere i min. 3 produkter af økologisk nordisk tempeh i dansk detailhandel, som er udviklet og præsenteret på en sådan måde at de vil opnå bred popularitet.

Idéen er at bringe tempeh helt frem i privatforbrugerens fokus, ved at gøre det enkelt, lækkert og relevant at integrere i alles hverdagskost.

Qua dette projekt vil nordisk tempeh indtage en ny og god pladsering i køledisken og hjemme på folks morgen-, frokost- og middagstallerkener, hvor det vil reducere mængden af kød.

Ved hjælp af designtænkning i produktudvikling og kommunikation vil private forbrugere blive fristet og nudget til at træffe nye grønne valg i madlavningen.

Samtidig vil de nyudviklede produkter åbne for øgede eksportmuligheder.

Abonnér

Tilmeld dig vores nyhedsbrev, og få de seneste nyheder tilsendt direkte i din indbakke

Tilmeld nyhedsbrev

Fakta om projektet

Projekttitel

Nu’ det tid til Tempeh i Detail (NuTiD)

Projektdeltagere

Contempehrary ApS

Projektperiode

Oktober 2024 til december 2026

Bevilget beløb

582.750,00 kroner

Indsatsområde

Øge mængden og kvaliteten af de planteprodukter, der kommer på markedet